سایت بازاریابان ایران

مرکز آموزش علاقه مندان به اطلاعات عمومی

جایگاه تبلیغات

هر وقت صحبت از راه اندازی کسب و کاری می شود، دو رویکرد وجود دارد.

یکی آنکه همه حضار در جلسه تولید محور هستند و فقط به مبانی تولیدی می اندیشند و صحبت می کنند و دیگر آنکه افرادی شم بازار دارند و علاوه بر مباحث تولیدی ، از تبلیغات هم صحبت می کنند. آنچه مسلم است نقش بازاریابی در فکر و ذهن مدیران سنتی ایران ، جای خود را به کل با تبلیغات عوض کرده است و تنها در اندازه یه تیزر تبلیغات از آن توقع می رود.

بازاریابی و تبلیغات دو مقوله جدا از یک دیگر نیستند. هرگز نمی توان این دو مقوله را از یکدیگر جدا نمود. اما آنچه مسلم است، تبلیغات تنها بخشی از بازاریابی در چارچوب مدل های اجرایی بازاریابی به شمار می رود. تبلیغات در کنار قیمت گذاری ، برنامه ریزی کانالهای توزیع و بررسی محصول مناسب با خواست بازار ، بازاریابی را در یک سازمان می سازد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.