سایت بازاریابان ایران

مرکز آموزش علاقه مندان به اطلاعات عمومی

online-advertising

تبلیغات اینترنتی (Internet Advertising) همانگونه که از نامش پیداست به استفاده از فضای موجود در اینترنت برای انجام کارهای تبلیغاتی اشاره دارد و می توان آنرا جزو روشهای مدرن تبلیغات در دنیا به حساب آورد. این نوع از تبلیغات با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد اینترنت ، یکسری تفاوتها و مزایا نسبت به تبلیغات سنتی دارد.

  • تفاوت تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی

  1. نبود محدویت زمانی و مکانی

از آنجایی که امروزه اینترنت در هر زمان و مکانی و بر روی انواع لپ تاپها ، موبایلها و تبلتها و هر وسیله ای که قابلیت اتصال به اینترنت دارد قابل دسترسی است محدویت زمانی و مکانی تبلیغات سنتی در این مورد حس نمی شود و در هر لحظه از شبانه روز قابل دیده شدن توسط مخاطبان می باشد.  به گونه ای که می توان گفت امروزه تبلیغات علاوه بر فضای خانه ها و خیابانها به داخل دستان افراد نیز کشیده شده است.

  1. استفاده با هر میزان بودجه

تبلیغات اینترنتی با توجه به وجود فضاهای گسترده برای تبلیغ در آن نسبت به تبلیغات سنتی ارزان تر می باشد. این موضوع باعث می شود که حتی کسب و کارهای کوچک و یا حتی یک زن خانه دار که از هنر خود در خانه کسب درآمد می کند بتواند از این شیوه تبلیغاتی با قیمتی پایینتر استفاده کرده و به رونق کسب و کار خود بپردازد.

  1. کمک به حفظ محیط زیست

در تبلیغات اینترنتی میزان استفاده از کاغذ تقریبا به صفر می رسد و همین باعث صرفه جویی در استفاده از کاغذ و در نتیجه کاهش قطع درختان و حفظ فضای سبز می گردد.

  1. دسترسی به تعداد بیشماری از افراد

اینترنت فضایی بسیار گسترده با توان پوشش دهی در هر زمان و مکانی است و افراد بی شماری از آن برای انجام کارهای روزمره و آموزش و تحقیق استفاده می کنند. بنابراین اینترنت این قابلیت را دارد که باعث در معرض دیده شدن تبلیغات توسط عده بسیار زیادی از افراد گردد.

  1. قابلیت سنجش میزان بازدید از یک تبلیغ

تبلیغات اینترنتی امکان بررسی لحظه ای میزان بازدید از یک تبلیغ را در اختیار آگهی دهنده قرار می دهد و همین می تواند برای بررسی جذابیت و اثربخشی تبلیغ به آگهی دهنده کمک نماید.

  • انواع روشهای تبلیغات در اینترنت

همانظور که در تبلیغات سنتی به انواع روشهای مختلف تبلیغاتی اشاره کردیم در فضای وب نیز روشهای مختلفی برای تبلیغ وجود دارد که می توان با توجه به ویژگیهای هر کدام ، از یک یا چند روش استفاده کرد.

  1. تبلیغات از طریق پست الکترونیکی

شاید یکی از قدیمی ترین روش تبلیغ اینترنتی استفاده از ایمیل یا همان پست الکترونیکی باشد که در آن شرکت از طریق ایمیل به تبلیغ و معرفی محصولات می پردازد. این روش تبلیغاتی اگر با دقت انجام نپذیرد آنچنان اثربخشی مناسبی نخواهد داشت. بنابریان بهتر است از این روش تبلیغاتی بیشتر برای ارسال خبرنامه ها و اطلاع رسانیهای دوره ه ای استفاده گردد. در یک مقایسه این روش تبلیغاتی را می توان با روش تبلیغ از طریق پیام کوتاه مقایسه کرد. بنابراین برای اثربخشی بیشتر این روش توصیه می شود که از فرستادن ایمیلهای نامربوط و هر روزه به ایمیل کاربران خودداری نمایید.

  1. تبلیغات از طریق سایتهای تبلیغاتی

امروزه سایتهای مختلفی در اینترنت وجود دارند که صرفا به کار تبلیغات مشغول هستند. بیشتر تبلیغات در این سایتها رایگان می باشد البته اگر می خواهید تبلیغات شما در بالای صفحه و به صورات روزانه تبلیغ گردد نیازمند پرداخت مبلغی تحت عنوان عضویت ویژه می باشید. برای انتخاب این سایتها بهتر است به تعداد بازدیدکنندگان و میزان تبلیغات ارسال شده در آن توجه کرد.

  1. تبلیغات بنری

در این روش از تبلیغات ، از بنرهای تبلیغاتی برای تبلیغ استفاده می گردد که در واقع می توان آنرا نوع اینترنتی تبلیغات بنری در خیابانها و بزرگراهها دانست. تفاوت این روش تبلیغاتی با تبلیغ در سایتهای تبلیغاتی در این است که از طریق کلیک کردن بر روی این بنرها ، کاربر مستقیما به صفحه توضیحات مربوط به آگهی و یا سایت شرکت انتقال داده می شود در حالی که در سایتهای تبلیغاتی فقط به معرفی شرکت و کسب وکار خاص همراه با شماره تماس و آدرس اینترنتی پرداخته می شود. بنرهای تبلیغاتی شامل بنرهای ثابت ، متحرک و بنرهای تعاملی می باشند که هر کدام دارای ویژگیهای خاص خود هستند. در تبلیغات بنری باید به  میزان جذابیت پیام ، خلاصه گویی و استفاده از جذابیتهای بصری برای ترغیب بازدید کننده به کلیک توجه کافی گردد.

  1. تبلیغات از طریق محتوا یا متن

در این شیوه با استفاده از محتوای مناسب و مرتبط  می توان با هزینه کم و اثربخشی بالا به تبیلغ و معرفی خود در فضای اینترنت پرداخت. هدف اصلی این روش بالارفتن ارزش سایت و قرار گرفتن تدریجی سایت در جستجوهای موتورهای جستجو است. استفاده از این روش نیازمند مطالعه و عایت اصول تخصصی مرتبط با این شیوه است.

  1. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

افزایش روزافزون شبکه های اجتماعی و میزان علاقه افراد مختلف به عضویت و استفاده از آنها باعث جذابیت و ایجاد فرصت جدید در عرصه تبلیغات اینترنتی گردیده است. استفاده از این شیوه تبلیغاتی شامل ایجاد صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی مرتبط و یا استفاده از صفحات پر مخاطب برای تبلیغ است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.