سایت بازاریابان ایران

مرکز آموزش علاقه مندان به اطلاعات عمومی

بازاریاب - فروشنده

برخی مدیران همواره به فکر جذب بازاریابان حرفه ای جهت کسب و کار خود هستند. و تنها به این موضوع می اندیشند که شرکت های موفق دارای مدیران فروش و کادر فروش مجرب هستند. و حتی گاهی با پیشنهادات جذاب به فکر جذب این افراد برای مجموعه های خود می افتند. اما آنچه مسلم است. این تمام راه نیست.

اگر شما نیز به این موضوع که واحد فروش خود را فعال تر از گذشته کنیم با جذب کارشناسان فروش بیشتر ، اشتباه می کنید. زیرا این موضوع در بلند مدت صرفه اقتصادی ندارد. در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و در میان مدت هم مشکلات متعدد دیگری را برای شما رقم می زند.

تنها شما زمانی می توانید با جذب کارشناس فروش و بازاریابی وضعیت فروش خود را تغییر دهید که بتواند یک برنامه بازاریابی با کمترین اشتباه و کاستی را تدوین کنید و از سوی دیگر واحدی جهت ارزیابی این برنامه داشته باشید. حال اگر کارشناس فروش مجربی هم بتوانید جهت اجرای هر چه بهتر این برنامه بیابید، قطعا مفید خواهد بود. در غیر اینصورت بازاریاب ها و خودتان سرد می شوید و از ادامه همکاری امتنا می کنید.

اگر برنامه فروش شما نیاز به کارشناس فروش دارد، صرفا به دنبال مجربین بخش فروش باشید و کاری با استراتژیست های مدیریت بازاریابی نداشته باشید. اما اگر مجموعه شما در بخش بازاریابی هیچ برنامه ندارد، ابتدا یک برنامه ریز بازاریابی جذب کنید و سپس فروشندگان را برای انجام آن استخدام کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.